[Ana Ribeiro: Debate erupts over proposal to teach creationism in Brunswick schools (2008/09/29) on Star News Online]カトリックは創造論教育に反対している。
The Brunswick County school board’s desire to teach creationism alongside evolution in the classroom -- which many consider a violation of the separation of church and state, as backed by past court decisions -- has launched a debate that has spread to local religious communities, the Internet and beyond.
ノースカロライナ州Brunswick郡学区教育委員会の、進化論とともに創造論を授業で教えようという要望は、多くの人々が過去の判例から政教分離原則違反であると考えており、地域の宗教コミュニティからネット上まで広く論争を巻き起こしている。
It has prompted people from outside the county to e-mail the board. It has drawn ridicule in online forums and blogs, reacting to the comments of board member Jimmy Hobbs, who characterized evolution as an atheistic concept, and parent Joel Fanti, who said he wasn’t around 2 million years ago to witness evolution at work.
郡外からの人々の学区教育委員会へのメールによって論争はもりあがっている。そして、進化論は無神論の考え方だというJimmy Hobbs教育委員と、200万年前に行って進化が信仰するのを目撃できないと言うJoel Fantiに対する、オンラインフォーラムとブログの嘲笑を招いている。
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The Rev. Brad Ferguson, Fanti’s pastor at New Beginnings Community Church in Shallotte, said he supports Fanti’s views.
ShallotteのNew Beginnings Community Church のFantiの牧師であるBrad Ferguson師は、Fantiの見方を支持すると言う。
“There is some scientific evidence supporting creationism,” the Southern Baptist minister said. “Kids should be presented both sides. … You can’t isolate disciplines. Science and faith -- they go together.”
「創造論を支持する科学的証拠が少しある。子供たちには両方を提示すべきだ。学説を隔離できない。科学と信仰は共に歩む。」
Father Hector La Chapelle, of Shallotte’s St. Brendan the Navigator Roman Catholic Church, said he’s concerned about a literal, one-sided interpretation of the Bible being presented in schools.またノースカロライナ州学校教育当局の見解は以下のとおり:
ローマカトリックのShallotte’s St. BrendanのHector La Chapelle神父は、聖書の字義通りの一方的な解釈が学校で提示されることに懸念を示している。
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“The Bible teaches us how to go to heaven, not how the heavens go,” La Chapelle said, echoing the words of his e-mail to the board. “We don’t take the Bible literally, or as a history or science book. It’s a faith document. Evolution is not a religious question. It’s a scientific question. It doesn’t go against my belief that God created the world.”
「聖書は我々がどうやって天国へ行くかを教えていて、天国がどうなっているか教えていない、我々は聖書を歴史や科学の本として字義通りに受け取っていない。聖書は信仰の書である。進化は宗教の問題ではなく、科学の問題である。進化は、神が世界を創造したという私の信仰と矛盾しない」とHector La Chapelle神父は述べた。
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“I think the board members are trying to inject their belief in the school system, and that troubles me,” Hart said. “As a Christian, I don’t think they represent all Christians.”
「学区教育委員会委員たちは自らの信仰を学校に持ち込もうとしており、それは問題だ。キリスト教徒として、彼らが全キリスト教徒を代表しているとは考えていない」
The state school system says that, although creationism cannot be taught in science class or as a standard course of study, it can be taught as part of an elective. It can also be included in history class, as long as it’s presented as a cultural perspective along with all other religions and not promoted over any religions or secularism, said Tracey Greggs, social studies chief with the N.C. Department of Public Instruction.
ノースカロライナ州学校教育当局は、創造論は理科の授業および、他教科の標準単元として教えてはならないが、選択単元としては教えてもよいと言っている。「歴史の授業で教えてもよいが、それは他の宗教とともに文化的見方として提示される場合に限られ、宗教あるいは世俗に対して優位な扱いはできない」と、ノースカロライナ州公教育省のTracey Greggs社会教育部長の述べている。
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