==>忘却からの帰還: 創造論者が委員長なテキサス州教育委員会の逆襲 on 州理科教育標準 (2008/10/16)
これについて、テキサス州のローカル紙Austin American StatemanやNews 8 Austinなどが批判的に報道している:
[Kate Alexander: "Science curriculum reviewers criticized" (2008/10/15) on Austin American Stateman]既に、この狂った指名に対して、署名活動が始まっている:
Some of the State Board of Education’s appointments to a new panel appointed to review the state’s science curriculum standards has drawn quick fire.
州教育委員が指名した州理科教育標準のレビュー委員の一部が批判を浴びた。
Two authors of a textbook called Explore Evolution have been named to the six-member panel.
"Explore Evolution"と呼ばれる教科書の執筆者2名が、6名で構成されるレビュー委員に指名された
The textbook is distributed by the Discovery Institute, which promotes intelligent design. The book is described as presenting “the scientific evidence both for and against key aspects of Darwinian evolution.”
この教科書はインテリジェントデザインを宣伝するDiscovery Instituteが頒布している。この本は「ダーウィン進化論を支持する科学的証拠と反する科学的証拠」を提示するように書かれている。
...
The Texas Freedom Network criticized the appointment of the textbook authors, Stephen Meyer, vice president of the Discovery Institute, and Ralph Seelke, a biology and earth sciences professor from the University of Wisconsin-Superior.
Texas Freedom Networkはこの教科書の著者である、Discovery Institute副所長Stephen Meyerと、University of Wisconsin-Superiorの生物および地球科学の教授Ralph Seelkeの指名を批判した。
“Texas universities boast some of the leading scientists in the world,” said Kathy Miller, executive director of the Texas Freedom Network. “It’s appalling that some state board members turned to out-of-state ideologues to decide whether TExas kids get a 21st-century science education.”
「テキサス州にある大学は、世界的に指導的な科学者たちを有している。テキサス州の子供たちが、21世紀の理科教育を受けるかどうかを決めるために、州教育委員の幾人かが州外のイデオローグを指名したことは、おぞましいことである」とTexas Freedom Network代表Kathy Millerは語った。
[Stand Up for Science PETITION CAMPAIGN]
Texas students deserve a 21st-century science education that prepares them for college and the jobs of tomorrow. I call on the Texas State Board of Education and the Commissioner of Education to adopt science curriculum standards that:
1) are based on sound, peer-reviewed scholarship;
2) do not undermine instruction on evolution, a concept that is critical to the understanding of all the biological sciences; and
3) leave instruction about religious beliefs to our families and congregations.