2009/01/13

ミシシッピ州下院に反進化論州法案登場

National Center for Science Educationによれば、ミシシッピ州下院に、教科書に反進化論ステッカーを貼ることを義務付ける州法案が提案された:
[Antievolution legislation in Mississippi (2009/01/09) on National Center for Science Education]

House Bill 25, introduced in the Mississippi House of Representatives by Representative Gary Chism (R-District 37) on January 6, 2009, and referred to two committees, Education and Judiciary A, would, if enacted, mandate the state board of education to require every textbook that discusses evolution to include a disclaimer describing evolution as "a controversial theory." In full, the proposed disclaimer reads:

ミシシッピ州下院に共和党District-37選出Gary Chism州下院議会の教育委員会および法務A委員会にHB25を2009年1月6日に提案した。この州法案が成立すると、州教育委員会は進化論を扱い教科書すべてに、進化論は論争対象の理論であると記述した注意書きをつけることを義務付けられる。提案されている注意書きの全文は以下の通り:
The word "theory" has many meanings, including: systematically organized knowledge; abstract reasoning; a speculative idea or plan; or a systematic statement of principles. Scientific theories are based on both observations of the natural world and assumptions about the natural world. They are always subject to change in view of new and confirmed observations.

理論という単語は、系統的に組織化された知識、抽象化された推論、思いつき、計画など多くの意味を持っている。科学理論は自然界の観察と自然界についての仮定に基づく。これらは新しい確認された観察によって変更される。

This textbook discusses evolution, a controversial theory some scientists present as a scientific explanation for the origin of living things. No one was present when life first appeared on earth. Therefore, any statement about life's origins should be considered a theory.

この教科書は、一部の科学者が生命の起源についての科学的説明として提示している論争の的である理論たる進化論を扱っている。誰も地球上の最初の生命を提示していない。従って、生命の起源についての記述は理論と考えるべきである。

Evolution refers to the unproven belief that random, undirected forces produced living things. There are many topics with unanswered questions about the origin of life which are not mentioned in your textbook, including: the sudden appearance of the major groups of animals in the fossil record (known as the Cambrian Explosion); the lack of new major groups of other living things appearing in the fossil record; the lack of transitional forms of major groups of plants and animals in the fossil record; and the complete and complex set of instructions for building a living body possessed by all living things.

進化論は、ランダムで方向性のない力が生物を生み出したと言う証明されていない信念である。教科書に描かれていない、生命の起源に関する答えの出ていない問題が多くある。たとえば、動物の主要グループが化石記録に突如出現するカンブリア爆破や、化石記録にない他の生物の主要グループや、主要な植物および動物の中間化石の欠落や、あらゆる生物が持つ生命をくみ上げる完全かつ複雑な命令列の存在など。

Study hard and keep an open mind.

良く勉強し、心開いておくこと。
At present, the only state to require a textbook disclaimer about evolution is Alabama, which is currently using a disclaimer adopted in 2005. ....

現時点で、教科書に進化論について注意書きを義務付けているのはアラバマ州のみである。現在の注意書きは2005年に採択されたものである。
なんと、アラバマ州では1996年以降、文言を変えつつも、進化論注意書きステッカーを義務付けて続けている。

==>Information about the Alabama "Evolution Warning Label" on Alabama Citizens for Science Education

また、ミシシッピ州の反進化論州法案が、これまでの「進化論についての強いところと弱いところ」とか「進化論を批判的に分析」とか「進化論に対する学問の自由」といった流れと異なり、「反進化論ステッカー」となっている理由は不明。



posted by Kumicit at 2009/01/13 00:00 | Comment(0) | TrackBack(0) | News | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
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