2009/02/19

ミズーリ州下院に反進化論州法案登場

米国の進化論教育を守るNational Center for Science Educationによれば、ミズーリ州下院に反進化論州法案HB656が提案された:
House Bill 656, introduced in the Missouri House of Representatives on February 10, 2009, and not yet referred to a committee, is the latest antievolution "academic freedom" bill.

2009年2月10月にミズーリ州下院に提案され、委員会にまだ送られていないHB656は、最新の反進化論"学問の自由"州法案である。
....

The chief sponsor of HB 656 is Robert Wayne Cooper (R-District 155), joined by Mike Sutherland (R-District 99), Ed Emery (R-District 126), Therese Sander (R-District 22), Brian Nieves (R-District 98), and Stanley Cox (R-District 118). Cooper was the sponsor of numerous failed antievolution bills in the past. In 2008, he introduced the similar HB 2554. In 2006, he introduced HB 1266, ... In 2004, he introduced two bills, HB 911 and HB 1722, that called for equal time for "intelligent design" in Missouri's public schools.

HB656の主提案者はDistrict 155選出の共和党Robert Wayne Cooper州下院議員で、District 99選出の共和党Mike Sutherland州下院議員とDistrict 126選出の共和党Ed Emery州下院議員とDistrict 22選出の共和党Therese Sander州下院議員とDistrict 98選出の共和党Brian Nieves州下院議員とDistrict 118選出の共和党Stanley Cox州下院議員が共同提案者である。Cooper州下院議員は、過去にも廃案になった多くの反進化論州法案を提案してきた。2008年にはHB254を、2006年にはHB1266を、2004年にはHB911とHB1722を提案した。HB1722はミズーリ州の公立学校でインテリジェントデザインに同一授業時間を義務付けるものだった。

[Antievolution legislation in Missouri (2009/02/17) on National Center for Science Education]
州法案の記述は、最近の"進化論に対する学問の自由"州法案というよりは、ちょっと古めの「強いところと弱いところ(scientific strengths and scientific weaknesses)」および「critical thinking skills」を使っている。
... that encourages students to explore scientific questions, learn about scientific evidence, develop critical thinking skills, and respond appropriately and respectfully to differences of opinion about controversial issues, including biological and chemical evolution.

[教育当局は] 生徒たちが、科学的問いを探求し、科学的証拠について学び、批判的思考力を発展させ、生物進化および化学進化を含む、論争の的となっている問題についての異なる意見に適切かつ敬意を払って対応することを推奨する。

... teachers shall be permitted to help students understand, analyze, critique, and review in an objective manner the scientific strengths and scientific weaknesses of the theory of biological and hypotheses of chemical evolution.

生徒たちが、生物進化の理論と化学進化の仮説の科学的に強いところと科学的に弱いところを客観的に理解・分析・批判・レビューできるように、先生たちが生徒たちを支援することを、[教育当局は]禁じてはならない。

Neither ... shall prohibit any teacher in a public school system of this state from helping students understand, analyze, critique, and review in an objective manner the scientific strengths and scientific weaknesses of biological or chemical evolution whenever these subjects are taught within the course curriculum schedule.

[教育当局は]生物進化と化学進化をカリキュラムで教えるときに、生物進化と化学進化の科学的に強いところと科学的に弱いところを生徒たちが、客観的に理解・分析・批判・レビューできるように、州の公立学校の先生たちが生徒たちを支援することを、禁じてはならない。

[FIRST REGULAR SESSION -- HOUSE BILL NO. 656 -- 95TH GENERAL ASSEMBLY]
対象として生物進化と化学進化を明記している。これまでの反進化論州法案では、なかば偽装目的、なかば本気で、地球温暖化も対象とすることが多いが、今回のミズーリ州下院では「生物進化と化学進化」限定である。




現在、有効な反進化論州法および相当品は次の3個:

2009年の審議中の反進化論州法案は2月19日現在で4個:
この他に州教育委員会レベルで1個:



2009年の反進化論州法案のうち以下が廃案:

posted by Kumicit at 2009/02/19 00:01 | Comment(0) | TrackBack(0) | News | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
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