House Bill 4224, introduced in the Texas House of Representatives on March 13, 2009, would, if enacted, require the Texas state board of education to restore the "strengths and weaknesses" language in the Texas state science standards. The current standards for high school biology include a requirement that reads, "The student is expected to analyze, review, and critique scientific explanations, including hypotheses and theories, as to their strengths and weaknesses using scientific evidence and information." ...テキサス州下院州法案HB4224の内容は以下の通りで、進化論(あるいは創造論・インテリジェントデザイン)や地球温暖化(あるいは温暖化否定論)などを明示しない形になっている。
HB4224がテキサス州下院に2009年3月13日に提案された。成立すれば、テキサス州教育委員会は、テキサス州理科教育標準に「強いところと弱いところ」という記述を復活しなければならない。現行の高校生物の教育標準では「生徒は、科学的証拠と情報を使って、仮説と理論を含む科学的説明の、強いところと弱いところを分析・レビュー・批判できるようになること」が含まれている。...
["Weaknesses" by the back door in Texas (200/03/14) on National Center for Science Education]
[By: Christian H.B. No. 4224 ]
A BILL TO BE ENTITLED
AN ACT
relating to the teaching of science in public schools.
公立学校の理科教育に関する州法
BE IT ENACTED BY THE LEGISLATURE OF THE STATE OF TEXAS:
SECTION 1. Subchapter A, Chapter 28, Education Code, is amended by adding Section 28.0027 to read as follows:
チャプター28のサブチャプターAの教育コードにセクション28.0027を追加する修正を行う
Sec. 28.0027. STUDY OF SCIENCE.
理科の学習
(a) As part of the essential knowledge and skills of the science curriculum under Section 28.002(a)(1)(C), the State Board of Education by rule shall establish elements relating to instruction on the scientific hypotheses and theories for grades 6-12.
セクション28.002(a)(1)(C)の定める理科カリキュラムの不可欠な知識とスキルの一部として、規則で州教育委員会は第6〜12学年の、科学的仮説と理論の指導に関する単元を確立する。
(b) Instructional elements for scientific processes: the student uses critical thinking and scientific problem solving to make informed decisions. The student is expected to analyze, review, and critique scientific explanations, including hypotheses and theories, as to their strengths and weaknesses using scientific evidence and information;
科学的過程の指導単元:生徒は情報に基づいた決定をするために、批判的思考と科学的問題解決を使うこと。生徒は、科学的証拠と情報を使って、仮説と理論を含む科学的説明の、強いところと弱いところを分析・レビュー・批判できるようになること。
(c) Students may be evaluated based upon their understanding of course materials, but no student in any public school or institution shall be penalized in any way because he or she subscribes to a particular position on scientific theories or hypotheses;
生徒を授業教材の理解度に基づいて評価してもよいが、公立学校の生徒に、科学理論や仮説に対して特定の立場をとったことでペナルティを与えてはならない。
(d) No governmental entity shall prohibit any teacher in a public school system of this state from helping students to understand, analyze, review, and critique scientific explanations, including hypotheses and theories, as to their strengths and weaknesses using scientific evidence and information.
生徒たちが仮説と理論を含む科学的説明の、強いところと弱いところを分析・レビュー・批判できるようになるように、州内の公立学校の教師が支援することを、州政府機関は禁じてはならない。
SECTION 2. This Act applies beginning with the 2009-2010 school year.
この州法は2009-2010学校年度から適用される。
SECTION 3. This Act takes effect immediately if it receives a vote of two-thirds of all members elected to each house, as provided by Section 39, Article III, Texas Constitution. If this Act does not receive the vote necessary for immediate effect, this Act takes effect September 1, 2009.
州上下両院の全議員の2/3の賛成が得られた場合、テキサス州憲法III条セクション39に従って、ただちに発効する。賛成が2/3に至らなかった場合は、2009年9月1日に発効する。
現在、有効な反進化論州法および相当品は次の3個:
- ルイジアナ州の反進化論州法SB733/Act473成立 (2008/06/28) [Act473]
- アラバマ州の反進化論ステッカー
==>Information about the Alabama "Evolution Warning Label" on Alabama Citizens for Science Education - テキサス州教育委員会はピンポイントな創造論用語を承認 (2009/01/24)
「異なる種の共通祖先についての科学理論の十分なところと不十分なところ」
2009年の審議中の反進化論州法案は3月15日現在で4個:
- テキサス州下院に反進化論州法案登場(2009/03/16) [HB4224]
- ミズーリ州下院に反進化論州法案登場 (2009/02/19) [HB656]
- ニューメキシコ州に反進化論州法案登場 (2009/02/05)[SB433]
- アラバマ州下院に反進化論州法案HB300が登場 (2009/02/09) [HB300]
この他に州教育委員会レベルで1個:
- ルイジアナ州の理科教育規則の改訂 (2009/01/16)
ルイジアナ州法Act473に基づく、ルイジアナ州教育委員会による理科教育ガイドラインの改訂作業進行中
さらに、非認証大学院を持つInstitute for Creation Researchを支援する州法案が1個:
- 若い地球の創造論ミニストリICRの非認証大学院を学位授与可能にする州法案がテキサス州下院に登場 (2009/03/12)
2009年の反進化論州法案のうち以下が廃案:
- アイオワ州下院の反進化論州法案HF183が廃案 (2009/03/14) [HF183]
- オクラホマ州上院の反進化論州法案SB320が廃案 (2009/02/18) [SB320]
- ミシシッピ州下院の反進化論州法案HB25が廃案 (2009/02/08) [HB25]
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