このコンテンツは一見、進化論理解の要点を書いているように見えるかもしれないが、これらは明らかに創造論との戦いのポイントである。
なお、翻訳本体は忘却からの帰還 ATWIKIにおいた。
[How to Avoid Potential Pitfalls (落とし穴に落ちない方法)]
Ever wonder if your students left class confused?
生徒たちが授業で混乱したままになったことはありませんか?
It could be that this has happened in the past and it might happen in the future. Sometimes confusion can be a good thing, if it leads to the students working further to find solutions or to think ideas through for themselves. But if confusion leads to a persistent wrong impression, or to a major misconception, you may just have done more damage than good.
そんなことはこれまでに起きたかもしれないし、これからも起きるかも知れません。混乱しても、生徒たちが進んで、自分で考えて答えを見出すなら、ときには良い結果をもたらします。しかし、混乱して間違った印象を持ってしまったり、大きな誤解をしてしまったら、悪い結果をもたらします。
What we want to share here are a few areas in which we teachers sometimes cause confusion. This confusion may be imparted quite unintentionally, but nonetheless we are still responsible. Thus, the title of this section is How to Avoid Potential Pitfalls.
ここで取り扱うのは、先生たちがときとして生徒たちを混乱させてしまう項目です。混乱はまったく意図せずして起きてしまうかもしれませんが、いずれにせよ私たちに責任があるのです。なので、このセクションのタイトルは「落とし穴に落ちないために」なのです。