2006/02/16

オハイオ州教育委員会はインテリジェントデザインを撤回

New York Timesが掲載した、The Associated Pressの2005年2月15日付けの配信記事「Ohio Evolution Lesson Plan Eliminated 」によれば、オハイオ州教育委員会は、2002年にインテリジェントデザイン教育を可能としていた理科教育基準およびそれに関連した授業計画の撤廃を11:4で決定した。

なお、2006年1月17日のDaytona Daily Newsの記事によれば、報道の前の週に、オハイオ州教育委員会は、インテリジェントデザインの教科書"Of Pandas and People"を使った授業計画の撤廃動議を9:8で否決していた。再挑戦で、やっと撤廃が可決されたもよう。



Ohio Evolution Lesson Plan Eliminated
By THE ASSOCIATED PRESS
Published: February 15, 2006

COLUMBUS, Ohio (AP) -- Disputed teaching material used by Ohio public school students that questions evolutionary theory is headed back to the state committee that wrote the first version.

Ohiaの公立学校の生徒が使う進化理論を問う論争教育教材が最初のバージョンを書いた州教育委員会へ差し戻された。

The Ohio Board of Education voted 11-4 Tuesday to delete a science standard and correlating lesson plan that encourages students to seek evidence for and against evolution. Critics had called the material an opening to teach intelligent design, which holds that life is so complex it must have been created by a higher authority.

火曜日にOhia州教育委員会は11:4で、理科教育基準とこれに関連した、生徒たちに進化論に有利および不利な証拠をさがすことを奨める授業計画を撤廃を決めた。批判者達はこの教材をインテリジェントデザイン教育へ扉を開くものだと呼んでいた。その教材は生物が複雑すぎるので、高度の権威によって創造されたに違いないという考えを持っていた。

"It is deeply unfair to the children of this state to mislead them about science", said board member Martha Wise, who pushed to eliminate the material.

「この州の子供たちに科学について誤解させるのは非常に不公平である」と、この教材の排除を推進したMartha Wise教育委員は語った。

The 2002 science standards said students should be able to "describe how scientists continue to investigate and critically analyze aspects of evolutionary theory." The standards included a disclaimer that they do not require the teaching of intelligent design.

2002年の理科教育基準は生徒たちが、いかに科学者たちが進化理論の見方を探求し、批判的に分析しているかわかるようにしなければならないと定めていた。この基準はインテリジェントデザインを教育しなくてもよいという注意書きがついていた。

The board vote represents the latest setback for the intelligent design movement.

今回の教育委員会の投票結果は、インテリジェントデザイン運動に対する新たな逆風を意味する。

In December, a federal judge barred the school system in Dover, Pa., from teaching intelligent design alongside evolution in high school biology classes. The judge said that intelligent design is religion masquerading as science, and that teaching it alongside evolution violates the separation of church and state.

12月には連邦裁判官が、ペンシルバニア州ドーバーの高校生物の授業でインテリジェントデザインを進化論とともに教えることを禁じた。裁判官はインテリジェントデザインが科学を偽装した宗教であり、進化論とともに教えることは政教分離に反すると言った。

Also last year, a federal judge ordered the school system in suburban Atlanta's Cobb County to remove from biology textbooks stickers that called evolution a theory, not a fact.

同じく、昨年、連邦裁判官は進化論は理論であって事実ではないというステッカーを生物の教科書から剥がすことをアトランタ州Cobb郡の学校組織に命じている。

Supporters of the eliminated passage pledged to force another vote.

撤廃された側の支持者は、新たな投票を行うことを誓った。

"We'll do this forever, I guess", said board member Michael Cochran.

「我々はこれを続けるだろう。おそらく」とMichael Cochran教育委員は語った。

In approving Wise's motion, the board rejected a competing plan to request a legal opinion from the state attorney general on the constitutionality of the science standards. Wise said the board could do that if the committee recommends a replacement.

Wiseの運動を承認したとき、教育委員会は理科教育基準の合憲性について法的意見を州の検事総長に要請する競合議案を否決した。Wiseは委員会が習性を推奨するなら教育委員会はそうすることも可能だといった。。

Board member Deborah Owens Fink, who voted against eliminating the lesson plan, saidit was unfair to deny students the chance to use logic to question a scientific theory.

授業計画を撤廃することに反対票を投じたDeborah Owens Fink教育委員は、科学理論を疑う論理を使う機会を生徒に与えないのは不公平だと語った。

"We respect diversity of opinion in every other arena," said Owens Fink, from Akron.

「我々は、その他のアリーナで意見の多様性を尊重すると」Owens Finkは語った。

posted by Kumicit at 2006/02/16 00:43 | Comment(0) | TrackBack(0) | News | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
この記事へのコメント
コメントを書く
お名前:

メールアドレス:

ホームページアドレス:

コメント: [必須入力]


この記事へのトラックバック
×

この広告は90日以上新しい記事の投稿がないブログに表示されております。