House Bill 1651, introduced in the Missouri House of Representatives on January 13, 2010, and not yet referred to a committee, is apparently the second antievolution bill of 2010. The bill would, if enacted, call on state and local education administrators to "endeavor to create an environment within public elementary and secondary schools that encourages students to explore scientific questions, learn about scientific evidence, develop critical thinking skills, and respond appropriately and respectfully to differences of opinion about controversial issues, including biological and chemical evolution" and to "endeavor to assist teachers to find more effective ways to present the science curriculum where it addresses scientific controversies." "Toward this end," the bill continues, "teachers shall be permitted to help students understand, analyze, critique, and review in an objective manner the scientific strengths and scientific weaknesses of the theory of biological and hypotheses of chemical evolution."今回の提案は新たに作文せず、昨年に廃案になった州法案の再利用。多くの州で見られることだが、このミズーリ州でも特定少数の州議会議員が毎年のように反進化論州法案を提案している。
ミズーリ州下院に2010年1月13日に提案され、委員会には送られていないHB1651は2010年2個目の反進化論州法案である。この州法案が成立すると、州および地方教育管理者は「公立小中学校において、生徒たちに、生物進化および化学進化を含む論争課題について、科学的問題を探求し、科学的証拠を学び、クリティカルシンキングのスキルを成長させ、意見の違いに適切かつ敬意をもって対応できるように推奨する環境の整備につとめる」ことおよび「科学的論争を示す理科カリキュラムの提示により有効な方法を教師が見つけることを支援するようつとめる」を求める。「この目的に向けて」州法案は「教師は生徒に、生物進化の理論と化学進化の仮説の科学的強みと科学的弱みを客観的に理解・分析・批判・レビューできるように支援することを認める」としている。
The chief sponsor of HB 1651 is Robert Wayne Cooper (R-District 155), joined by ten co-sponsors. Cooper was the sponsor of numerous failed antievolution bills in the past in Missouri. In 2009, he introduced HB 656, which is identical to 2010's HB 1651. In 2008, he introduced the similar HB 2554. In 2006, he introduced HB 1266, which if enacted would have required that "If a theory or hypothesis of biological origins is taught, a critical analysis of such theory or hypothesis shall be taught in a substantive amount." In 2004, he introduced two bills, HB 911 and HB 1722, that called for equal time for "intelligent design" in Missouri's public schools. HB 911 moreover contained idiosyncratic definitions of various scientific and philosophical terms as well as the draconian provision, "Willful neglect of any elementary or secondary school superintendent, principal, or teacher to observe and carry out the requirements of this section shall be cause for termination of his or her contract."
10名の共同提案者とともにHB1651を提案した第1提案者はDistrict 155選出共和党Robert Wayne Cooper州下院議員である。Cooper州下院議員はこれまでにもミズーリ州で廃案になった多くの反進化論州法案を提案してきた。2009年には2010年のHB1651と同一内容のHB656を提案した。2008年には同様のHB2554を提案した。2006年には、成立すれば「生物の起源についての理論あるいは仮説が教えられるときは、そのような理論あるいは仮説の批判的分析を相当量教えること義務付ける」HB1266を提案した。2004年にはミズーリ州の公立学校で「インテリジェントデザイン」を同一時間教えることを求めるHB911とHB1722を提案した。HB911はさらに、独特な用語とともに厳格な規定を持っていた。「意図的に義務づけを無視した小中学校の管理者・校長・教師は解雇する。」
[Antievolution legislation in Missouri (2010/01/14) on National Center for Scinece Education]
現在、有効な反進化論州法および相当品は次の2個:
- ルイジアナ州の反進化論州法SB733/Act473成立 (2008/06/28) [Act473]
- アラバマ州の反進化論ステッカー
==>Information about the Alabama "Evolution Warning Label" on Alabama Citizens for Science Education
2010年の審議中の反進化論州法案は1月18日現在で3個:
- ミズーリ州下院に反進化論州法案登場 (2010/01/18) [HB1651]
- ミシシッピ州下院に反進化論州法案登場 (2010/01/16) [House Bill 586]
- サウスカロライナ州上院に反進化論州法案登場 (2009/05/28) [SB873]
2009年の反進化論州法案のうち以下が廃案:
- テキサス州下院の反進化論州法案HB4224とICR大学院による学位授与をみとめる州法案HB2800が廃案 (2009/06/03) [HB4224, HB2800]
- ミズーリ州下院の反進化論州法案HB656が廃案 (2009/05/17) [HB656]
- アラバマ州下院の反進化論州法案HB300が廃案 (2009/05/16) [HB300]
- フロリダ州上院の反進化論州法案SB2396が廃案 (2009/05/03) [SB2396]
- ニューメキシコ州上院の反進化論州法案SB433が廃案 (2009/03/023)[SB433]
- アイオワ州下院の反進化論州法案HF183が廃案 (2009/03/14) [HF183]
- オクラホマ州上院の反進化論州法案SB320が廃案 (2009/02/18) [SB320]
- ミシシッピ州下院の反進化論州法案HB25が廃案 (2009/02/08) [HB25]