Kentucky's House Bill 397 would, if enacted, allow teachers to "use, as permitted by the local school board, other instructional materials to help students understand, analyze, critique, and review scientific theories in an objective manner, including but not limited to the study of evolution, the origins of life, global warming, and human cloning." HB 397 was introduced in the Kentucky House of Representives on February 8, 2010, and referred to the House Education Committee; the sole sponsor of the bill is Tim Moore (R-District 26).
ケンタッキー州のHB397州法案は成立すれば、「進化論・生命の起源・地球温暖化・ヒトクローンの学習を含むがそれらに限定されない課題について、生徒たちが客観的な方法で科学理論を理解・分析・批判・レビューするのを助けるために、教師が学区教育委員会の許諾した副教材の使用を認める」ことになる。HB397はケンタッキー州下院に2010年2月8日に提案され、州下院教育委員会に送付された。州法案の提案者はDistrict-26選出の共和党Tim Moore州下院議員である。
The text of HB 397, entitled the Kentucky Science Education and Intellectual Freedom Act, is substantially similar to the so-called Louisiana Science Education Act, Louisiana Revised Statutes 17:285:1, which was passed and enacted in 2008, over the protests of the state's scientific and educational communities. A novelty in the Kentucky bill is the phrase "advantages and disadvantages of scientific theories," a variation on the familiar "strengths and weaknesses" and "evidence for and evidence against" rhetoric.
ケンタッキー科学教育および知的自由法案と題するHB397の記述は実質的に、2008年に州の科学界および教育界の反対を押し切って成立した、いわゆるルイジアナ科学教育州法と呼ばれるルイジアナ改正州法17:285:1と同様である。ケンタッキー州法案の新しい点は、これまでの「強いところと弱いところ」および「支持する証拠と反する証拠」の変種である「科学理論の長所と短所」を使っているところである。
Kentucky is apparently unique in having a statute (PDF; Kentucky Revised Statutes 158.177) that authorizes teachers to teach "the theory of creation as presented in the Bible" and to "read such passages in the Bible as are deemed necessary for instruction on the theory of creation." But it is unclear whether teachers take advantage of the opportunity. The Louisville Courier-Journal (January 11, 2006) reported that in a November 2005 survey of the state's 176 school districts, none was teaching or discussing "intelligent design."
ケンタッキー州は教師に「聖書に記述されたものとして創造の理論」を教えることを容認し、「創造の理論について教育に必要な場合に聖書の該当する部分を読む」ことを容認するケンタッキー改正州法158.177を持っている。しかし、教師がこの機会を利用しているかどうか定かではない。2006年1月11日付のLouisville Courier-Journalの報道によれば、2005年11月の州の176の学区に対する調査では、インテリジェントデザインを教えたり、論じたりしている学校はなかった。
[Antievolution legislation in Kentucky (2010/02/11) on National Center for Scinece Education]
現在、有効な反進化論州法および相当品は次の2個:
- ルイジアナ州の反進化論州法SB733/Act473成立 (2008/06/28) [Act473]
- アラバマ州の反進化論ステッカー
==>Information about the Alabama "Evolution Warning Label" on Alabama Citizens for Science Education
2010年の審議中の反進化論州法案は2月14日現在で3個:
- ケンタッキー州下院に反進化論州法案登場 (2010/02/14) [HB397]
- ミズーリ州下院に反進化論州法案登場 (2010/01/18) [HB1651]
- サウスカロライナ州上院に反進化論州法案登場 (2009/05/28) [SB873]
2009年の反進化論州法案のうち以下が廃案:
2009年の反進化論州法案のうち以下が廃案:
- テキサス州下院の反進化論州法案HB4224とICR大学院による学位授与をみとめる州法案HB2800が廃案 (2009/06/03) [HB4224, HB2800]
- ミズーリ州下院の反進化論州法案HB656が廃案 (2009/05/17) [HB656]
- アラバマ州下院の反進化論州法案HB300が廃案 (2009/05/16) [HB300]
- フロリダ州上院の反進化論州法案SB2396が廃案 (2009/05/03) [SB2396]
- ニューメキシコ州上院の反進化論州法案SB433が廃案 (2009/03/023)[SB433]
- アイオワ州下院の反進化論州法案HF183が廃案 (2009/03/14) [HF183]
- オクラホマ州上院の反進化論州法案SB320が廃案 (2009/02/18) [SB320]
- ミシシッピ州下院の反進化論州法案HB25が廃案 (2009/02/08) [HB25]