Austin Statesmanの報道によれば、レーザーで脂肪を減らす治療を行うと宣伝しているカイロプラクタがいる。
Dr. Genene Prado of Georgetown runs full-page newspaper ads claiming that she does laser treatments in which her patients "lose inches of fat" with "no surgery, no dieting, no exercise and no sweat." In other ads, she touts her expertise at helping diabetics whom she says may have been mishandled by other doctors.
GeorgetownのDr. Genene Pradoは「手術やダイエットや運動せずに患者の脂肪を何インチも減らせるレーザー治療」について新聞全面広告を出した。他の宣伝では、他の医師なら治療を誤ったかもしれない糖尿病患者を助けられると主張している。
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Chiropractors in Texas can use lasers and treat painful conditions as long as the care relates back to the musculoskeletal system, the spine or its nerves, Parker said. The law forbids them from doing surgery, using radiation to treat patients or prescribing drugs.
テキサス州では、筋骨格系・脊柱・その神経系に関連するか限り、痛みの治療にカイロプラクタがレーザーを使うことは可能だと、chiropractic boardのGlenn Parkerは述べた。
[Mary Ann Roser: "State board struggles to define what can chiropractors legally do" (2010/04/05)]
Prado's Zerona laser ads also say, "It's easy, it's safe (FDA approved)."
カイロプラクタPradoのZeromaレーザーの宣伝は「簡単で、安全で、FDA承認済み」とある。
But the Food and Drug Administration said the laser, introduced two years ago by Erchonia for body shaping and fat removal, is not yet FDA-approved. While the company's application is pending before the FDA, some doctors are using the laser during the review process. As they await the government's decision, FDA spokeswoman Peper Long said, "you should not be running ads" promoting use of the laser.
しかし、FDAは「Erchonia社が2年前に市場に出した脂肪を除去するレーザーをFDAは承認していない」と述べている。Erchoniaの申請がFDAの前でペンディングになっている間に、レビュープロセスでレーザーを使っている医師がいる。彼らは政府の判断を待っている間、FDAの広報担当Peper Longは「レーザーを使う広告をすべきでない」と述べた。
In general, chiropractors can advertise their services as long as the ads aren't fraudulent and don't make unverifiable claims that their performance is superior to others, according to state law. Chiropractors also can't use ads to mislead people into thinking they are physicians, the law says. Prado's ads typically say she is a doctor, and at least one about back pain that ran Feb. 22 lists a series of treatments and asks, "Have You Tried and Failed With ... chiropractic?"
一般に州法に従うと、カイロプラクタは、詐欺や、他よりも効果があるという検証不可能な主張をしない限り、自分たちの治療を宣伝できる。また州法は、カイロプラクタが医師であると誤解させるような宣伝を禁じんている。Pradoの宣伝は典型的には「少なくとも背骨の痛みについて医師である」と2月22日の治療リストにはあり、「カイロプラクティックを試して失敗したことがありますか」と問うている。
She places D.C. ― for doctor of chiropractic ― after her name, which is sufficient to meet the law's advertising requirements for identifying herself as a chiropractor, Parker said.
彼女は自分の名前のあとにDC(カイロプラクティック医師)と書いていて、これは自らをカイロプラクタと特定しているので、州法の広告の条件に合致しているとchiropractic boardのParkerは述べた。
合法と非合法に境界付近にある広告らしい。
posted by Kumicit at 2010/04/06 07:43
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