Reutersの2010年6月9日付の報道によれば、ロシア正教会のHilarion大主教が創造論を支持する講演を行った:
"The time has come for the monopoly of Darwinism and the deceptive idea that science in general contradicts religion. These ideas should be left in the past," senior Russian Orthodox Archbishop Hilarion said at a lecture in Moscow.言っていることは、米国の福音主義キリスト教徒の創造論者と何ら違うところがない。その点をThe Clergy Letter Projectを率いるMichael Zimmermanは指摘する。
"Darwin's theory remains a theory. This means it should be taught to children as one of several theories, but children should know of other theories too."
ロシア正教会Hilarion大主教がモスクワでの講演で次のように述べた「ダーウィニズム独占と、科学が宗教と矛盾するという不正な考えが終わる日が来た。これらの考えは過去のものになるべきだ。ダーウィンの理論は理論にとどまっている。これは子どもたちに多数存在する理論のひとつとして教えるべきであり、子どもたちは他の理論も知るべきだ。」
Hilarion heads the Church's external relations department. His lecture to Russian Foreign Ministry officials in Moscow was dedicated to fighting "fanatical secularism" of liberals hostile to religion, and called for dialogue with moderate secularists and cooperation with Catholics against common foes.
Hilarion大主教はロシア正教会の渉外部門長である。モスクワでのロシア外務省当局者へのレクチャーで彼は、宗教に敵対的なリベラルの「熱狂的な世俗主義」との戦いについて述べ、穏健な世俗主義者と対話し、カトリックと協調し、共通の敵と戦いを呼び掛けた。
[Conor Humphries: "Russia Church wants end to Darwin school "monopoly" (2010/06/09) by Reuters]
Religious fundamentalists have begun promoting creationism in Russia -- and they are doing so using many of the same strategies and buzzwords adopted by fellow extremists in the United States.まさに米国からの輸入品。
宗教原理主義者は、ロシアの創造論を推進し始めている。彼らは、米国の同様の過激派と同じ戦略と用語を多く使っている。
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All of this is painfully similar to the rhetoric being promoted by the religious right in the United States. Archbishop Hilarion's "fanatical secularism" sounds just like the Discovery Institute's call for the "overthrow of materialism and its cultural legacies" and its related cry for a new type of science: "Design theory promises to reverse the stifling dominance of the materialist worldview, and to replace it with a science consonant with Christian and theistic convictions."
このすべてが米国の宗教右翼によって宣伝される痛々しいレトリックに似ている。Hilarion大主教の「熱狂的世俗主義」はDiscovery Insituteの「唯物論とその文化的遺産を転覆させよう」という呼びかけや、これに関連した「デザイン理論は唯物論者の世界観の抑圧支配を転覆し、キリスト教と湯新論の信念と調和した科学に置き換えること約束する」新しい科学などと同じように聞こえる。
[Michael Zimmerman:"Russian Creationism Sounds Frighteningly Familiar" (2010/06/14) on HuffingtonPost]
このようなロシアでの世論調査の結果は次の通り:
Poll data about the acceptance of evolution in Russia is mixed: a 2005 poll reportedly found 26% of Russians accepting evolution and 49% accepting creationism, but a 2003 poll reported that 44% agreed with "Human beings are developed from earlier species of animals"), and a 2009 poll reported (PDF) that 48% of Russians who "know something about Charles Darwin and his theory of evolution" agreed that there was sufficient evidence for the theory. (In comparison, only 41% of Americans agreed.)世論調査の結果も米国とよく似た状況になっている。
As for what ought to be taught in the schools, it seems that Alfeyev's proposal might be popular. The same 2009 poll indicated (PDF) that 53% of Russians agreed with "Evolutionary theories should be taught in science lessons in schools together with other possible perspectives, such as intelligent design and creationism," with 13% preferring that such perspectives be taught instead of evolution; only 10% agreed with "Evolutionary theories alone should be taught in science lessons in schools."
ロシアにおける進化論の受容についての2005年の世論調査結果は入り乱れている。26%のロシア人が進化論を受け入れ、49%が創造論を受け入れている。しかし、2003年の世論調査では、44%が「人間はより古い種の動物から発展してきた」に同意した。また2009年の世論調査では、48%のロシア人が「チャールズダーウィンと進化論について知っている」と回答し、進化論を支持する証拠が十分にあることに同意した。(米国だと41%)。
学校で教えるべきものについては、Alfeyev'sの提案は人気があるかもしれない。同じ2009年の世論調査では、「進化論はインテリジェントデザインや創造論などの考えうる別の見方とともに教えるべき」に53%のロシア人が同意し、13%が進化論の代わりにインテリジェントデザインや創造論を教えることを支持し、10%が進化論のみを教えるべきと回答した。
[Creationism in Russia? (2010/06/10) on NCSE]
なお、NCSEによれば、今のところ、ロシア正教会は公式には科学的創造論について、明言していない。
Yet despite the lead sentence in the Reuters story, it is unclear whether the Church is endorsing Alefeyev's call. According to Inga Levit, Uwe Hossfeld, and Lennart Olsson, discussing "Creationism in the Russian Educational Landscape" in Reports of the NCSE in 2007, the Russian Orthodox Church "has no officially declared position toward 'scientific creationism' ... [which] plays no significant role in official theological discourse, but unofficially remains a significant part of the Orthodox theological landscape."
[Creationism in Russia? (2010/06/10) on NCSE]
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