2010/09/29

カリフォルニア州Modestoの公立学校でインテリジェントデザインを教えようとした教師がいた

カリフォルニア州Modestoの公立学校で、インテリジェントデザインを教えると理科教師が保護者向けの学校・授業説明会で述べた。
Last month, a Modesto science teacher announced at a back-to-school night that he would teach the theory of intelligent design alongside evolution. Modesto City Schools district officials say that will not happen.

However, some trustees and other science teachers say it should.

先月(2010/08)、カリフォルニア州Modestoの理科の教師が保護者向けの学校・授業説明会で、進化論とともにインテリジェントデザインを教えると述べた。Modesto市学区担当者は、実際にはインテリジェントデザインが教えられることはないと述べた。

しかし、学区委員や理科教師の中には、インテリジェントデザインを教えるべきだという人々がいる。

...

In public school, teachers don't have time to expound on personal views, said Megan Gowans, executive director of the Modesto Teachers Association. ...

She said the union was not notified of any problem in the case of Roosevelt Junior High teacher Mark Ferrante, the instructor who last month told parents of his intention at back-to-school night.

Modesto教員組合の代表であるMegan Gowansは「公立学校では教師は個人的見解をh述べてはならない。... 組合は、先月、保護者向けの学校・授業説明会でインテリジェントデザインを教えると述べた、Roosevelt中学教師Mark Ferranteの件では問題が起きたとは認識していない。」と述べた。

...

"He will not be teaching intelligent design. He has been instructed to teach the state standards and intelligent design is not in the state standards," Modesto City Schools spokeswoman Emily Lawrence said last week.

「彼はインテリジェントデザインを教えない。彼は州規準を教えるよう指示されており、インテリジェントデザインは州規準には存在しない」とModesto市学区広報担当Emily Lawrenceは先週述べた。

[Nan Austin: "Modesto science teacher's plan to teach intelligent design sparks debate" (2010/09/26) on ModBee (Modesto City, California)]
とりあえず、Roosevelt中学教師Mark Ferranteは撤回した模様だが、どこの学区でも同様だが、学区委員のなかにもインテリジェントデザインを教えるべきと主張する者たちがいる。
The administration hews to the official policy, set by the board a decade ago, of not teaching intelligent design. Today, as then, the Modesto City Schools board is divided on the issue.

"The current curriculum states that the evolution of man, Darwinism, must be taught as a theory. I feel we do our students a disservice by not helping them become critical thinkers when we forbid the teaching of competing scientific theories, such as intelligent design," trustee Nancy Cline said in an e-mail.

学区委員会が10年前に定めた、インテリジェントデザインを教えないという政策に、学区管理側は従ってきた。今日ではModesto市学区委員会は、この問題について割れている。

「現在のカリキュラムは人間の進化、ダーウィニズムを理論として教えることを義務付けている。インテリジェントデザインのような競合する科学理論を教えることを禁じてクリティカルシンキングの能力を育たないようにしている」とNancy Cline委員はメールで回答した。

[Nan Austin: "Modesto science teacher's plan to teach intelligent design sparks debate" (2010/09/26) on ModBee (Modesto City, California)]
2005年のKitzmiller v. Dover裁判でインテリジェントデザインは宗教であって、理科の授業で教えることは違憲であることが確定している。しかし、このNancy Cline委員の主張はそれ以前から、創造論支持者たちが言っていることと何ら変わらない。

世論調査で一貫して45%程度の人々が「神は現在の形態で人間を創造した」と回答する米国では、そんなものとした言いようがない。
タグ:id理論
posted by Kumicit at 2010/09/29 08:34 | Comment(0) | TrackBack(0) | News | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
この記事へのコメント
コメントを書く
お名前:

メールアドレス:

ホームページアドレス:

コメント: [必須入力]


この記事へのトラックバック