[Kitzmas cheer in the Philly Inquirer (2010/12/10) on NCSE]
The Philadelphia Inquirer (December 20, 2010) commemorated the fifth anniversary of the verdict in Kitzmiller v. Dover, the case establishing the unconstitutionality of teaching "intelligent design" in the public schools, with a review of the trial and its consequences. NCSE's executive director Eugenie C. Scott told the paper, "We're not fighting Dovers in every fifth school district in the country ... Dover seriously put the brakes on the intelligent-design movement." But as Michael Berkman, coauthor with Eric Plutzer of Evolution, Creationism, and the Battle to Control America's Classrooms (Cambridge University Press, 2010), explained, "the movement always adapts to the court cases and calls it something else."
Philadelphia Inquirer(2010年12月20日)は、インテリジェントデザインを公立学校で教えることを違憲としたKitzmiller v. Dover裁判について、裁判のレビューおよび結果を含め、5周年記念記事を掲載した。NCSE代表Eugenie C Scottはこの記事で「全米の第6学区でDoverを戦っているわけではない。Dover学区は真剣にインテリジェントデザイン運動に歯止めをかけている」と述べた。しかし、Eric Plutzerとともに"Evolution, Creationism, and the Battle to Control America's Classrooms"を執筆したMichael Berkmanは「運動は常に判決に適応し、名称を変えてきた」と述べた。
As a case in point, Scott cited Louisiana, where creationist attacks on the treatment of evolution in biology − in the guise of calls for "critical analysis" − were recently rebuffed by the state board of elementary and secondary education. Kenneth R. Miller, a Supporter of NCSE who testified in the Kitzmiller trial, told the Inquirer that "the forms of 'critical analysis' promoted by the Louisiana Family Forum are actually a series of baseless arguments against evolution that have been repeatedly discredited by the scientific community." (Barbara Forrest reflects on the importance of the Kitzmiller case to the ongoing situation in Louisiana in a December 20, 2010, post on the Louisiana Coalition for Science's blog.)
この点について、Eugenie C Scottは「批判低分析の偽装のもとで、創造論者が生物学における進化論の取扱いを攻撃し、州初等中等教育委員会に拒絶された」ルイジアナ州の例をひいた。NCSEのサポーターで、Kitzmiller裁判で証言したKenneth R. MillerはPhiladelphia Inquirerに「Louisiana Family Forumが推進した批判的分析は、実際には科学界に繰り返し否定されてきた、進化論に対する根拠なき否定論だった」と述べた。(Barbara Forrestはルイジアナ州で進行中の事態について、Kitzmiller裁判の重要性を述べている。)
"Evolution also suffers in the classroom, according to Berkman's survey, because many teachers are timid, may undermine the science, or may not present evolution thoroughly," the story explained, quoting Scott as observing, "Too many biology teachers skip evolution, give one lecture, or leave it till the end." Eric Rothschild, a Pepper Hamilton attorney who represented the plaintiffs in Kitzmiller, commented, "I often think about what would have happened if we hadn't won," adding, "We would have seen dozens, if not hundreds, of schools adopt intelligent design." Instead, the decision served to encourage teachers − like Dover's Jennifer Miller, according to the York Dispatch (December 17, 2010) − to present evolution without fear.
「Berkmanの調査によれば、授業における進化論は苦悩している。多くの教師たちは臆病であり、そおため科学は蝕まれ、あるいは進化論は十分に授業で説明されていない」とScottの発言を引用する形で、Philadelphia Inquirerの記事は説明している。Kitzmiller裁判で原告側を代表したPepper HamiltonのEric Rothschild弁護士は「非常に多くの生物学の教師たちが進化論をスキップしたり、1回だけで済ませたり、後回しにしている。我々が勝たなければどうなっていたかわからない。負けていれば、数百とは言わないまでも数十の学校がインテリジェントデザインを教えていただろう。」と述べた。このKitzmiller裁判は、York Dispatch(2010年12月17日)によれば、Dover学区のJennifer Millerのように怖れることなく進化論を授業で扱う教師たちを後押しするのに役立っている。
2010/12/11
Kitzmiller v. Dover裁判 5周年
Kitzmiller v. Dover裁判の判決5周年にあたっての、米国の進化論教育を守るNational Center for Science Educationの記事....
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