2011/09/04

ホメオパシー広告の医療効果の主張に対処する英国広告基準局

The Advertising Standards Authority(英国広告基準局)は、ホメオパシーの効果を謳うホメオパシー治療・サービス販売業者に対して、記述の修正もしくは削除を求めている。
[The Advertising Standards Authority: "Dealing with complaints about homeopathy websites"]

ホメオパシーサイトについての苦情への対応 (英国広告基準局)

Since 1 March we've received a large number of complaints about claims on homeopathy websites, mostly about claims for the efficacy of homeopathy in diagnosing, treating or helping certain health or medical conditions (e.g. arthritis).

3月1日来、我々(英国広告基準局)は、ホメオパイ―サイトについての大量の苦情を受け取った。その大半は、特定健康状態(たとえば関節炎)の診断・治療・手助けに関するホメオパシーの効果についての主張についてであった。

The high volume of complaints and the number of marketers we need to work with means we've taken a different approach to our normal investigation process. We're now dealing with the complaints as part of a wider investigation project.

苦情は大量にあり、大量の販売業者に対応しなければならず、このため通常の調査過程とは異なるアプローチを取る。我々は広範囲の調査プロジェクトの一部として、苦情対応にあたっている。

We don't play a numbers game – we can act on just one complaint. So we don't need to receive further complaints about homeopathy websites in order to act.

苦情件数を判断の基準とはしておらず、我々は苦情はひとつあれば行動する。我々が行動お起こすに当たり、これ以上の苦情は不要である。

We've told marketers of homeopathic treatments and services about whom we've received a complaint to remove marketing claims that refer to, or imply, the efficacy of homeopathy for treating or helping specific health conditions. This is because the ASA considers there is insufficient robust scientific evidence to support these claims.

苦情を受けたホメオパシー治療・サービス販売業者に対して、特定健康状態の治療あるいは手助けについてホメオパシーの効果を参照、あるいは意味する広告を削除するよう連絡した。これは、英国広告基準局が、これらの主張を指示する確かな科学的証拠が不十分であると考えているからである。...
この取り締まりは、ニセ科学商品の誤解を招く広告に抗議する< href="http://www.nightingale-collaboration.org">Nightingale Collaborationによる苦情によって始まった。
[Andrew Jack: "Homeopaths face advertising crackdown" (2011/08/29) on Financial Times]

The Advertising Standards Authority is to clamp down on homeopaths who refuse voluntarily to stop making claims of medical efficacy for their treatments on their home websites.

The organisation has already ordered the modification or closure of 120 websites since March, requiring compliance by July.

The move follows a campaign involving 200 co-ordinated complaints led by a group of activist scientists called the Nightingale Collaboration.

英国広告基準局は、ウェブサイトにある治療の医学的効果を謳う主張を自主的にやめないホメオパスを取り締まる。

英国広告基準局は3月から既に120のウェブサイトについて7月までに法令遵守した形での修正もしくはサイト閉鎖を命じている。

これは、活動家科学者団体Nightingale Collaborationに率いられた200件の協調した苦情を含むキャンペーンによるものである。
そして、修正期限の2011年7月から1か月経過して、そろそろ英国広告基準局が動き出すもよう。
タグ:Quackery
posted by Kumicit at 2011/09/04 02:21 | Comment(0) | TrackBack(0) | Quackery | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
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