[Okalahoma SB 1742 by Brecheen]
Schools; creating the Oklahoma Science Education Act; providing assistance to teachers in teaching scientific theories; prohibiting promotion of particular beliefs. Effective date. Emergency.
History For SB 1742
Action Journal Page Date Chamber First Reading 169 02/06/2012 S Authored by Senator Brecheen 169 02/06/2012 S Second Reading referred to Education Committee then to Appropriations Committee 239 02/07/2012 S
なお、これ以外の2012年の生存している反進化論州法案のステータスは以下の通り:
[Oklahoma HB 1551 by Kern and David]
Schools; creating the Scientific Education and Academic Freedom Act; effective date; emergency.
History For HB 1551
Action Journal Page Date Chamber First Reading 142 02/07/2011 H Authored by Representative Kern 142 02/07/2011 H Second Reading referred to Common Education 304 02/08/2011 H CR; Do Pass, amended by committee substitute Common Education Committee 02/23/2012 H Coauthored by Representative(s) Reynolds 02/23/2012 H Authored by Senator David (principal Senate author) 02/23/2012 H
[Missouri HB 1227]
Establishes the Missouri Standard Science Act which requires the equal treatment of science instruction regarding evolution and intelligent design
Date Jrn Pg Activity Description 1/10/2012 H 48 Introduced and Read First Time (H) 1/11/2012 H 57 Read Second Time (H) 2/01/2012 H 204 Referred: Elementary and Secondary Education (H)
[Missouri HB 1276]
Requires the State Board of Education and other public school entities to encourage students to explore scientific questions and to assist teaching of scientific theories of biological or chemical evolution
Date Jrn Pg Activity Description 1/11/2012 H 60 Introduced and Read First Time (H) 1/12/2012 H 66 Read Second Time (H) 2/23/2012 Referred: Elementary and Secondary Education (H)
現在、有効な反進化論州法および相当品は次の2個:
- ルイジアナ州の反進化論州法SB733/Act473成立 (2008/06/28) [Act473]
- アラバマ州の反進化論ステッカー
==>Information about the Alabama "Evolution Warning Label" on Alabama Citizens for Science Education
2012年の反進化論州法案は以下の通り:
- オクラホマ州上院の反進化論州法案は委員会で放置中 (2012/02/24)
- オクラホマ州下院に、昨年の反進化論州法案が復活 (2012/02/23)
- ミズーリ州下院に2個めの反進化論州法案登場 (2012/01/14)
- ミズーリ州下院に反進化論州法案登場 (2012/01/13)
- テネシー州上院の反進化論州法案は2012年へ先送り (2011/04/22)
2012年の反進化論州法案は廃案もしくは先送り:
- ニューハンプシャー州下院の2つの反進化論州法案が委員会否決 (2012/02/17)
- インディアナ州上院の反進化論州法案は事実上、廃案 (2012/02/16)
2011年の反進化論州法案は廃案もしくは先送り:
- テネシー州下院の反進化論州法案が本会議可決 (2011/04/08)
- テキサス州下院の反進化論州法案が廃案 (2011/06/01)
- オクラホマ州上院の反進化論州法案が廃案 (2011/05/30)
- ミズーリ州下院の反進化論州法案が廃案 (2011/05/14)
- フロリダ州上院の反進化論州法案が廃案 (2011/05/11)
- ニューメキシコ州下院の反進化論州法案が廃案 (2011/03/30)
- ケンタッキー州下院の反進化論州法案が廃案(2011/03/12)
- オクラホマ州下院の反進化論州法案が委員会で否決 (2011/02/25)
2010年の反進化論州法案はすべて廃案:
- ミズーリ州下院に反進化論州法案が廃案 (2010/05/17) [HB1651]
- ケンタッキー州下院に反進化論州法案登場&廃案(2010/04/18) [HB 397]
- ミシシッピ州下院の反進化論州法案HB586が廃案 (2010/02/06) [House Bill 586]
2009年の反進化論州法案はすべて廃案:
- サウスカロライナ州上院に反進化論州法案が廃案 (2010/06/06) [SB873]
- テキサス州下院の反進化論州法案HB4224とICR大学院による学位授与をみとめる州法案HB2800が廃案 (2009/06/03) [HB4224, HB2800]
- ミズーリ州下院の反進化論州法案HB656が廃案 (2009/05/17) [HB656]
- アラバマ州下院の反進化論州法案HB300が廃案 (2009/05/16) [HB300]
- フロリダ州上院の反進化論州法案SB2396が廃案 (2009/05/03) [SB2396]
- ニューメキシコ州上院の反進化論州法案SB433が廃案 (2009/03/023)[SB433]
- アイオワ州下院の反進化論州法案HF183が廃案 (2009/03/14) [HF183]
- オクラホマ州上院の反進化論州法案SB320が廃案 (2009/02/18) [SB320]
- ミシシッピ州下院の反進化論州法案HB25が廃案 (2009/02/08) [HB25]
2008年の反進化論州法案のうち以下が廃案:
- 忘れた頃にミシガン州反進化論州法案が委員会審議時間切れで廃案 (2008/12/21) [HB6027]
- サウスカロライナ州の反進化論州法案が廃案に (2008/06/07) [SB1286]
- ミズーリ州下院の反進化論州法案が廃案に (2008/05/21) [HB2554]
- アラバマ州下院の反進化論州法案が廃案に (2008/05/11) [HB923]
- フロリダ州の反進化論州法案は廃案に (2008/05/03) [SB2692]
タグ:反進化論州法
Do pass amend というのは、「修正した法案が可決」という意味で正しいでしょうか?それとも「法案を修正するよう可決」なのでしょうか?
突然の質問ですみません。
(1) DO PASS, which means the committee recommends the bill pass in its original form.
(2) DO PASS AMENDED, which means the committee recommends the bill pass, not in its original form, but in an altered form set out by the committee.
(3) DO NOT PASS, which means the committee feels it is important for the bill to be considered by the entire house, but does not recommend its passage.
(4) WITHOUT RECOMMENDATION, which means the committee cannot come to a consensus or has no feelings on the bill one way or another, so feels the entire house should determine whether it should pass.
となっています。
( http://legis.state.sd.us/students/Committees.pdf )
わかりやすい出典で、Do passとDo pass amendedの違いも分かりました。