2012/04/06

テネシー州反進化論州法案に州知事は署名しそう...

2012年3月26日にテネシー州上下院で可決された反進化論州法案HB361/SB893について、timesfreepressの2012年4月2日付の報道によれば、Bill Haslamテネシー州知事は次のように述べた:
“Nothing in the curriculum of the state of Tennessee will change and the scientific standards won’t change,” Haslam said of the bill, which has passed the House and Senate but has yet to come to the governor’s desk. “If you read through that, that part is really clear.”

The governor shrugged off concerns voiced by prominent scientists about the legislation, saying “some of the discussion about its impact is probably a bit overblown.”

テネシー州上下院を通過し、州知事の署名を待つ州法案について、Bill Haslam州知事は「テネシー州のカリキュラム及び理科教育基準はまったく変わらない。州法案を読めば明らかだ」と述べた。

著名な科学者たちによる州法案への懸念について州知事は「影響についての一部の議論はおそらく少し誇大だ」と述べた。

[Andy Sher: "Gov. Bill Haslam says he'll ‘probably’ sign a bill on scientific subjects that’s drawn criticism" (2012/0/02) on timesfreepress]
このような動きに対して、Americas United (政教分離のための米国人連合)はBill Haslamテネシー州知事へ拒否権発動を求める書簡を送った:
HB 368 allows teachers to help students “critique” the “scientific strengths and scientific weaknesses of existing scientific theories covered in the course being taught.” HB 3266 would enable school personnel to participate in religious activities on school grounds. Last, HB 2658 would permit government displays of the Ten Commandments in public schools and other buildings. As you can see, all of these bills bring religion into Tennessee’s public schools, in direct contravention of the U.S. Constitution and clearly established legal precedent, exposing Tennessee to costly and lengthy litigation.

[Chas Sisk: "Americans United for Separation of Church and State asks Haslam to veto three bills" (2012/04/05) ]
と同時に、州知事へ拒否権発動を求める声明を掲載した:
The wall of separation between church and state is under tremendous fire in Tennessee, and we are asking Gov. Bill Haslam to help us defend it.

["Trouble In Tennessee: Gov. Haslam, Please Stand Up For The Constitution And Veto These Bad Bills" (2012/04/05) on The American United]



HB368/SB893は、公立学校の理科の授業で、インテリジェントデザインを含む創造論や温暖化否定論などの提示を可能とするように記述されている。
[H. concurred in S. am. no. 1, Ayes 72, Nays 23 03/26/2012

HOUSE BILL 368 By Dunn
SENATE BILL 893 By Watson

AN ACT to amend Tennessee Code Annotated, Title 49, Chapter 6, Part 10, relative to teaching scientific subjects in elementary schools.

BE IT ENACTED BY THE GENERAL ASSEMBLY OF THE STATE OF TENNESSEE:

SECTION 1. Tennessee Code Annotated, Title 49, Chapter 6, Part 10, is amended by adding the following as a new, appropriately designated section:

以下を新たな適切なセクションとして追加することで、Tennessee Code Annotated, Title 49, Chapter 6, Part 10を修正する。

(a) The general assembly finds that:
州議会は以下を見出した。

(1) An important purpose of science education is to inform students about scientific evidence and to help students develop critical thinking skills necessary to becoming intelligent, productive, and scientifically informed citizens;

生徒たちに科学的証拠を知らせ、知的で生産的で科学的な情報を持つ市民となるために必要な批判的思考スキルを生徒たちが成長させるのを支援することが、理科教育の重要な目的であり、

(2) The teaching of some scientific subjects, including, but not limited to, biological evolution, the chemical origins of life, global warming, and human cloning, can cause controversy; and

生物進化と生命の化学起源と地球温暖化とヒトクローンを含むが、これらに限らず、いつくかの科学的話題の教育に、論争を引き起こす可能性のあり、

(3) Some teachers may be unsure of the expectations concerning how they should present information on such subjects.

教師のなかには、そのような話題について情報をどう提示すべきかについて期待されるべきものを不確かな者もいる。

(b) The state board of education, public elementary and secondary school governing authorities, directors of schools, school system administrators, and public elementary and secondary school principals and administrators shall endeavor to create an environment within public elementary and secondary schools that encourages students to explore scientific questions, learn about scientific evidence, develop critical thinking skills, and respond appropriately and respectfully to differences of opinion about controversial issues.

州教育委員会と初等中等学校管理部門と学校責任者と学校制度管理者と初等中等学校長と管理者は、公立初等中等学校において、生徒たちが科学的問いを探求し、科学的証拠について学び、批判的思考スキルを成長させ、論争問題について異なる意見に対して、適切かつ敬を以て対応できるような環境の構築に努めなければならない。

(c) The state board of education, public elementary and secondary school governing authorities, directors of schools, school system administrators, and public elementary and secondary school principals and administrators shall endeavor to assist teachers to find effective ways to present the science curriculum as it addresses scientific controversies. Toward this end, teachers shall be permitted to help students understand, analyze, critique, and review in an objective manner the scientific strengths and scientific weaknesses of existing scientific theories covered in the course being taught.

州教育委員会と初等中等学校管理部門と学校責任者と学校制度管理者と初等中等学校長と管理者は、科学的論争についての理科カリキュラムの効率的な提示方法を教師が見つけるのを支援するよう努めなければならない。このために、授業で教えられる範囲の既存科学理論の強いところと弱いところを客観的に理解と分析と批判とレビューするのを助けることを教師に認めなければならない。

(d) Neither the state board of education, nor any public elementary or secondary school governing authority, director of schools, school system administrator, or any public elementary or secondary school principal or administrator shall prohibit any teacher in a public school system of this state from helping students understand, analyze, critique, and review in an objective manner the scientific strengths and scientific weaknesses of existing scientific theories covered in the course being taught.

州教育委員会と初等中等学校管理部門と学校責任者と学校制度管理者と初等中等学校長と管理者は、この州の公立学校で、教師が生徒による、授業で教えられる範囲の既存科学理論の強いところと弱いところを客観的に理解と分析と批判とレビューするのを助けることを禁じてはならない。

(e) This section only protects the teaching of scientific information, and shall not be construed to promote any religious or non-religious doctrine, promote discrimination for or against a particular set of religious beliefs or non-beliefs, or promote discrimination for or against religion or non-religion.

このセクションは、科学的情報を教えることを保護するものであり、宗教あるいは非宗教の教義の推進や、特定の宗教信条あるいは非宗教信条の支持・反対についての差別の推進や、宗教あるいは非宗教についての差別を推進するものとして解釈してはならない。

SECTION 2. By no later than the start of the 2011-2012 school term, the department of education shall notify all directors of schools of the provisions of this act. Each director shall notify all employees within the director's school system of the provisions of this act.

2011-2012学校年度の開始までに、州教育省は学校責任者にこの州法の条項を通知しなければならない。各責任者は管轄する学校の被雇用者すべてに州法の条項を通知しなければならない。

SECTION 3. This act shall take effect upon becoming a law, the public welfare requiring it.

この州法は、公共の福祉がそれを必要とする、法律になることによって、その効力を生ずる。
創造科学を進化論と同一時間教えるこを義務付けたり、インテリジェントデザインの教育を義務付けた州法が違憲判決を受けているため、表現は次第に曖昧になってきて、現在のバージョンはこのようなものになっている。それでも、授業で創造論などが提示できれば目的達成。

なお、既に成立・発効しているルイジアナ州反進化論州法も同様の記述である。
posted by Kumicit at 2012/04/06 06:05 | Comment(0) | TrackBack(0) | News | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
この記事へのコメント
コメントを書く
お名前:

メールアドレス:

ホームページアドレス:

コメント: [必須入力]


この記事へのトラックバック