2012/04/20

ホメオパシーレメデイ製造会社Boironは1200万ドルを費やすことで6件和解

Law360(2012/03/07)によれば、2012年3月に「Boironは誤った宣伝をしている」とするカリフォルニア州5件およびイリノイ州1件の消費者集団訴訟に対して、Boironは和解し、1200万ドルを費やすことに同意した。
Law360, New York (March 07, 2012, 1:47 PM ET) -- French homeopathic medicine giant Boiron Inc. agreed on Tuesday to spend up to $12 million to settle several putative consumer class actions claiming it falsely advertised the benefits of its homeopathic remedies.

Boiron will put up $5 million to cover consumers seeking refunds on Boiron products they purchased, according to the proposed settlement filed in California federal court. Refunds are capped at $100 per household, the settlement said.

フランスのホメオパシーレメディの大企業Boironは火曜日(2012/03/06)に、「ホメオパシーレメディの効果を誤って宣伝している」と主張する複数の消費者集団訴訟を解決するために最大1200万ドルを費やすことで和解した。

カリフォルニア連邦裁判所に受理された和解案によれば、Boironは払い戻しを求める製品購入者への支払に最大500万ドルを費やす。

Boiron also agreed to make changes to the labeling of its products, including adding a disclaimer stating that their uses have not been evaluated by the U.S. Food and Drug Administration and an explanation of how their active ingredients have been diluted. The company has estimated that it could cost as much as $7 million to change the labels, according to the settlement.

Boironはまた、製品のラベルについて「製品が米国医薬品局の審査を受けていないこと」を明記し、「有効成分の希釈方法の説明」を記載するなどの変更を行う。和解によれば、Boironはラベルの変更に700万ドルを費やす。

Patton Boggs LLP partner Christina Sarchio, lead counsel for Boiron, said Wednesday that the settlement will cover six lawsuits that have been launched against the company − five in California, one in Illinois − over the marketing of its products.

“The company just decided at the end of the day that consumers need additional information that we’re happy to provide,” Sarchio told Law360 on Wednesday.

Boironの主任弁護士であるPatton Boggs LLPのパートナーChristina Sarchioは、製品のマーケティングに対するカリフォルニア州5件とイリノイ州1件の合わせて6件の訴訟を解決するものだと水曜日(2012/03/07)に述べた。Sarchioは「当社は消費者がさらなる情報を必要としていると判断し、これを提供することに決めた」と述べた。

... ...

The suit, which said Boiron’s product claims violated California’s unfair competition and false advertising laws, as well as the state’s Consumer Legal Remedies Act, sought to establish a nationwide class of consumers who had purchased the Boiron products since 2000.

There is one suit that isn’t covered by the proposed settlement. In August, a California federal judge certified a class of California consumers claiming Boiron falsely advertised that its Children’s Coldcalm product provided immediate relief for children’s cold symptoms.

That suit is headed to trial, Sarchio said.

「Boironの製品の主張は、カリフォルニア州の不正競争、虚偽広告法、消費者法的救済法に違反している」と述べた訴訟は、2000年以降にBoiron製品を購入した消費者の全米集団訴訟を確立しようとした。

和解案で解決できていない訴訟が1件ある。(2011年)8月にカリフォルニア連邦裁判所は、「Boironは、Children's Coldclam製品が子供の風邪の症状の救急薬として誤って宣伝している」と主張するカリフォルニアの消費者の集団訴訟を有資格と認定した。

この訴訟は裁判に向かっていると、Sarchioは述べた。

...

The case is Gallucci v. Boiron Inc. et al., case number 3:11-cv-2039, in the U.S. District Court for the Southern District of California.

[Keith Goldberg: "Boiron To Pay Up To $12M To End False Advertising Suits" (2012/03/07)]
この報道の翌々日、Market Watch(2012/03/09)によれば、カナダの懐疑団体CFIがShoppers Drug Martに対してホメオパシー製品の販売中止を求めた。
TORONTO, ONTARIO, Mar 09, 2012 (MARKETWIRE via COMTEX) -- The Committee for the Advancement of Scientific Skepticism (CASS) at the Centre for Inquiry Canada renewed its call today for Shoppers Drug Mart to cease selling ineffective homeopathic products, after the homeopathic manufacturer Boiron agreed to a $12 million dollar settlement of class action lawsuits alleging false advertising.

ホメオパシー製品製造会社Boironが誤った広告を出しているとする訴訟の和解に1200万ドルを費やすことに同意したあと、Centre for Inquiry Canada(CFI)の広告科学懐疑委員会(CASS)は本日、あらためてShoppers Drug Matに対して、効果のないホメオパシー製品の販売を中止するように求めた。

...

In January, the CASS sent an open letter to Shoppers Drug Mart ( http://bit.ly/ApvOJq ), calling on Canada's largest pharmacy to stop selling homeopathic products. CASS argued that Shoppers was misleading customers by placing these ineffective remedies alongside proven cold remedies in its stores. Today, CASS renews that call. "This settlement shows that even Boiron recognizes that it is selling ineffective sugar pills as useful medicines," states Iain Martel, CASS chair and spokesperson. "It is grossly irresponsible for Shoppers Drug Mart to continue to market homeopathic remedies after these products have been shown to contain no active ingredient and to have no medicinal value."

Shoppers Drug Mart has not replied to CASS's letter.

CASSはShoppers Drug Martに公開書簡を送り、ホメオパシー製品の販売中止を求めた。CASSによれば、Shoppers Drug Martは、効果の実証された風邪薬の横に効果のないレメディを並べることで消費者の混同を招いている。本日、CASSはあらためて販売中止を求めた。「この和解は、Boironさえもが、効果のない砂糖錠を有効な薬品と売っていることを認識したことを示している。有効成分がなく、効果もないことが示されたホメオパシー製品の販売をShoppers Drug Martが続けることは無責任である」とCASS委員長で広報担当のIain Martelは述べた。

[Media Advisory: Centre for Inquiry-Renewed Calls on Shoppers Drug Mart to Drop Ineffective Products After Legal Settlement (2012/03/09) on Market Watch]
その後、2012年4月12日にCFIはShoppers Drug Mart及びBiron Canadaに対して訴訟を起こした。
The Centre for Inquiry (CFI) Canada
Justin Trottier
National Communications Director

TORONTO, ONTARIO--(Marketwire - April 11, 2012) - The Centre for Inquiry (CFI) Canada is lending critical scientific support in a $30 million lawsuit against Shoppers Drug Mart and Boiron Canada.

The suit alleges sales of Oscillococcinum, a homeopathic product marketed for flu-like symptoms, violate consumer protection laws....

Shoppers Drug Mart Named in $30M Lawsuit for Selling Homeopathic Product (2012/04/12) [Press Releaseon Marketwite/Retail-digitl ]



posted by Kumicit at 2012/04/20 09:14 | Comment(0) | TrackBack(0) | Quackery | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
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