2012/05/11

Heartland Instituteの広告看板への反応は続く...

温暖化否定シンクタンクHeartland Instituteの広告看板キャンペーンへの反応の続き。

メインストリーム気象学に懐疑的な気候学者Anthony Wattsは流れ弾回避中...
Anthony Watts, a meteorologist and a vocal skeptic of mainstream climate science, called the billboard “unproductive,” akin to a “food fight.”

“I think Heartland is suffering battle fatigue,” said Watts, who runs a popular climate-skeptic Web site and who considers himself an ally of Heartland. “When you’re suffering battle fatigue, sometimes you make mistakes.”

メインストリーム気象学に懐疑的な気候学者Anthony Wattsは、看板について「非生産的」で「パイ投げみたいなもの」だと評した。

気候変動懐疑サイトを運営し、Heartlandの同盟者を自認するAnthony Wattsは「Heartlandは戦い疲れていると思う。戦い疲れると、誤りを時には犯す」と述べた。

[Brian Vastag,: "Group pulls plug on billboard linking global warming believers to terrorists" (2012/05/04) on Washington Post]
同様に、温暖化否定論者であるチェコのVáclav Klaus大統領は、2012/05/21のHeartland Instituteが開催する温暖化否定コンファレンスのキーノートセッションで講演するが...
Klaus's spokesman told the Guardian: "President Klaus is principally against non-serious, aggressive and provocative billboard campaigns of the kind the Heartland Institute used recently." Asked if Klaus would now be pulling out, his spokesman said: "Mr president will attend this conference."

Klausの広報担当はGuardianに対して「Klaus大統領は、最近Heartlandが行った、真摯ではない、攻撃的で、挑発的な広告看板キャンペーンに原則的に反対である」と述べた。講演についての質問に対して「大統領はコンファレンスには参加する」と述べた。

[Leo Hickman:"Czech president condemns 'aggressive' Heartland Institute adverts" (2012/05/10) on Guardian]
流れ弾回避として懸念を表明したものの、Heartlandのイベントには参加。

一方、保険会社USAA (United Services Automobile Association)も寄付を中止を表明:
Andrew, USAA had been a supporter of the Finance, Insurance and Real Estate Center for Heartland because it afforded us the opportunity for open dialogue and debate on important issues that have a direct impact on our business and our members. In light recent personnel departures at Heartland, we decided to end our support for the organization. - Raul

USAAはHeartland InstituteのFinance, Insurance and Real Estate Centerのサポーターだった。これは我々の事業及び我々の会員に直接影響する重要な問題についてオープンな対話と議論を行う機会を確保できるという理由による。要員のHeartlandからの離脱に鑑みて、我々はHeartlandへのサポートの終了を決定した。

USAA/Facebook via Forecast the Fact]


Heartland Instituteは騒ぎが起きる前は....
1. Who appears on the billboards?

The billboard series features Ted Kaczynski, the infamous Unabomber; Charles Manson, a mass murderer; and Fidel Castro, a tyrant. Other global warming alarmists who may appear on future billboards include Osama bin Laden and James J. Lee.

広告看板シリーズは悪名高きユナボマーTed Kaczynskiや大量殺人犯Charles Mansonや独裁者Fidel Castroを取り上げる。他に温暖化警告者として、Osama bin LadenやJames J. Leeを取り上げていく。

[Do You Still Believe in Global Warming? (2012/05/03) by Heatland Institut]
と述べていて、Ted Kaczynski広告看板について注目を集めて成功だと言っているものの、Heartland Instituteは次の広告看板を出していない。どうも"後釣り"だったようだ。

追記 2012/05/11


さらに、流れ弾回避が続いている。
Two speakers have withdrawn from the conference. Donna Laframboise, who recently authored a book critiquing the work of the U.N. International Panel on Climate Change, withdrew from that conference. On her blog, nofrakkingconsensus.org, she said her reputation had been “harmed,” adding, “Suddenly, we were all publicly linked to an organization that thinks it’s OK to equate people concerned about climate change with psychopaths.”

Lakely confirms that economist Ross McKitrick has now also withdrawn. In a letter sent to Heartland on Friday, he said, “You cannot simultaneously say that you want to promote a debate while equating the other side to terrorists and mass murderers.”

コンファレンスの2名の講演者が取り下げた。UNIPCCの成果を批判した本を書いたDonna Laframboiseはコンファレンスの講演を取り下げた。彼女は自分のブログnofrakkingconsensus.orgで、評判が傷つき、「我々は、気候変動を懸念する人とサイコパスを同一視してもよいと考える団体と、突然、結び付けられてしまった」と書いた。

LakelyはエコノミストRoss McKitrickの取り下げを確認した。金曜日(2012/05/04)にHeartland Instituteに送られた書簡で「議論を推進したいと言うことと、相手側をテロリストや大量殺人犯と同一視することは同時にはできない」と書いた。

[Dean Kuipers: "Unabomber billboard continues to hurt Heartland Institute"(2012/05/09) on LA Times]
また、ソフトウェアの無償使用の形で資金提供してきたMicrosoftは...
But on Friday, Microsoft distanced itself from Heartland with a statement on its blog that read, in part, “the Heartland Institute’s position on climate change is diametrically opposed to Microsoft’s position. And we completely disagree with the group’s inflammatory and distasteful advertising campaign.”

しかし、金曜日(2012/05/04)に、MicrosoftはHeartlandから距離を取り、次のような声明をブログに出した「Heartland Instituteの気候変動に対する立場は、まったくMicrosoftの立場とは反対である。煽動的かつ不快な広告キャンペーンにまったく同意できない」

[Dean Kuipers: "Unabomber billboard continues to hurt Heartland Institute"(2012/05/09) on LA Times]


posted by Kumicit at 2012/05/11 01:21 | Comment(0) | TrackBack(0) | Sound Science | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
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