2012/05/13

Heartland Instituteをめぐる流れ弾回避がつづく...

のつづき...

2012年5月3日にユナボマーを使った温暖化否定イベントののデジタル広告看板を24時間だしたHeartland InstituteはシカゴとDCのオフィスを持つ、常勤40名のシンクタンクである。このHeartlandの保険金融部門であるCenter on Finance Insurance and Real EstateのEli Lehrerの離脱表明に伴い、これまで資金提供してきた保険会社たちが、それを取りやめ始めている。

結果として、Eli Lehrer本人のみならず、Center on Finance Insurance and Real Estateを2012年5月31日に切り離すのことをHeartland Instituteiは公表した
According to Joseph Bast, president of The Heartland Institute, “We’re convinced this will be a win-win situation for Heartland as well as Eli Lehrer and his team of very skillful and devoted policy experts. We urge any individual, foundation, and corporation with an interest in insurance and related finance issues to contribute to Eli’s new organization once it is up and running. We look forward to working closely with Eli in the future.”
未確認情報として扱うべきだが、今回の広告はHeartland InstituteのBast所長判断で行われ、ボードメンバーは事後に知らされたらしい:
According to three people with knowledge of Heartland's campaign, the surprise ad comparing Unabomber Ted Kaczynski to advocates of reducing greenhouse gases prompted a sudden conference call last Friday between the board and the group's president, Joe Bast. The call occurred hours after the electronic billboard became active Thursday afternoon. The ad was canceled before rush hour Friday.

One director on the 14-member board disassociated himself from the failed campaign when asked whether he was comfortable with the message of the highway advertisement.

"Well, I just learned about it after the fact," said the board member, who asked not to be identified.

The board appears to have pushed back on Bast's failure to disclose the campaign to its directors, who oversee the libertarian organization that raised $4.6 million in 2011.

"Since the billboard thing happened, we're on the same page moving forward," said the board member. "Whatever Heartland is saying at this point, I think we're all in concert with."

Another director, Robert Lamendola, resigned last Friday because of the ad, according to sources. He's a senior adviser for Renaissance Reinsurance, which terminated its relationship with Heartland over the billboard after giving the organization $407,000 during the past two years.

Heartlandのキャンペーンを知る3名によれば、ユナボマーTed Kaczynskiと温室効果ガス削減主張者を退避するサプライズ広告により、先週金曜日(2012/05/04)にJoe Bast所長とボードメンバーの緊急電話会議が実施された。電話会議はデジタル広告が出た木曜午後の1時間後に行われた。広告は金曜のラッシュアワーの前に取り下げられた。

14名のボードメンバーの参加者である一人のダイレクターは、幹線道路の広告メッセージについて満足しているかと問われて、キャンペーンからの距離をとった。「私は事後に知った」とその名前の非公表を求めたボードメンバーは述べた。

2011年には460万ドルの予算を監督する、ダイレクターたちは、キャンペーンを事前に知らせなかったことについてBast所長を掣肘しているようである。そのボードメンバーは「デジタル広告が出てから、我々は協調して同じ道を歩んでいる。この時点でHeartland Instituteが何を言おうとも、それは我々の意見と一致していると考えている」と述べた。

Heartlandのキャンペーンを知る3名によれば、Robert Lamendolaダイレクターは先週金曜日に、デジタル広告を理由に辞任した。彼はRenaissance Reinsuranceのシニアアドバイザである。Renaissance Reinsuranceは、過去2年に40万7000ドルをHeartland Instituteに提供していたが、今回の広告によりHeartland Instituteとの関係を絶っている。

[Evan Lehmann, E&E reporter: "For Heartland board, failed climate attack was a surprise" (2012/05/11) on EEnews]
ボードメンバーにも流れ弾回避の動きがあるのかもしれないというネタも出てきたというところ。

実験だったというリリースはまったくダメージコントロールに役立っていない。謝罪しても状況が改善するとも思えず、コアな支持者の脱落を招きかねない。したふぁって当面は、Heartland Instituteとしては嵐が弱まるのを待つと思われる。

posted by Kumicit at 2012/05/13 00:00 | Comment(0) | TrackBack(0) | Sound Science | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
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