州上院の州法案Senate Bill 371および州下院の州法案House Bill 506は中味は同じで:
AN ACT創造論が正しいと生徒が結論してよろしいという州法案。
RELATING TO PUBLIC EDUCATION; PROVIDING FOR SCHOOL SCIENCE CONTENT STANDARDS AND RULES REGARDING THE TEACHING OF THEORIES OF BIOLOGICAL ORIGINS.
BE IT ENACTED BY THE LEGISLATURE OF THE STATE OF NEW MEXICO:
Section 1. A new section of the Public School Code is enacted to read
"[NEW MATERIAL] TEACHING OF BIOLOGICAL ORIGINS.--
A. The department shall adopt rules that:
教育当局は以下のルールを採用する
(1) give teachers the right and freedom, when a theory of biological origins is taught, to objectively inform students of scientific information relevant to the strengths and weaknesses of that theory and protect teachers from reassignment, termination, discipline or other discrimination for doing so; and
生物の起源の理論を教えるときに、教師は理論の長所と短所に関する科学的情報を客観的に生徒に知らせる権利と自由を持ち、異動・雇用終了・懲罰・その他差別的処遇を受けない。
(2) encourage students to critically analyze scientific information, give them the right and freedom to reach their own conclusions about biological origins and provide that no student shall be penalized in any way because the student subscribes to a particular position on biological origins.
生徒たちは科学的情報を批判的に分析することを奨励され、生物の起源について自身の結論に到達する権利と自由を持ち、生徒が生命の起源について特定の立場をとることによるペナルティを受けない。
B. For purposes of this section:
このセクションの目的について
(1) "biological origins" means the origin, history and diversity of life and living organisms; and
生命の起源は、生命の起源と歴史と多様性を意味し、
(2) "scientific information" means information derived from observation, experimentation and analyses regarding various aspects of the material world conducted to determine the nature of or principles behind the aspects being studied. "Scientific information" does not include information derived from religious or philosophical writings, beliefs or doctrines. Scientific information may have religious or philosophical implications and still be scientific in nature."
科学的情報は、研究対象の背後にある性質や原理を定めるための、さまざまな物理世界の観察・実験・分析から導出される情報を意味する。科学的情報は、宗教や哲学の著作、信条または教義に由来する情報を含まない。科学的情報には、宗教や哲学の含意が含まれても良いが、本質的に科学的である。
タグ:反進化論州法