We got the following story via a dedicated reader in Kentucky, who says its from the newsletter of the ACLU of Kentucky.どうもケンタッキー州Bloomfieldには「intelligent desing」という名称は到達しているが、中身はまったく知られていないようだ。
ACLU of Kentuckyのニュースレターからに載っていたというKentuckyの読者から次のようなストーリーを受け取った。
When the Discovery Institute and other professional intelligent design apologists talk about wanting to just “teach the controversy”—which everyone knows is in direct opposition to “teach the science”—you should remember this example of a DI-inspired curriculum.
Discovery Instituteやその他のプロのインテリジェントデザイン支持者たちは「論争も教えろ」(「科学を教えろ」の反対であるとことがわかっている)だけを言いたがる。しかし、Discovery Instituteにインスパイヤされたカリキュラムの例を知っておくべきだ。Bloomfield Middle School - Intelligent DesignThe
by William E. Sharp, Staff Attorney
This case also represents a significant pre-litigation victory that is due in large part to the dedication and courage of a committed ACLU of Kentucky member. Specifically, this member contacted us about a particular teacher’s inclusion of Intelligent Design components into a 7th grade science curriculum at Bloomfield Middle. Upon further investigation, we learned that the teacher not only incorporated Intelligent Design’s critiques of Darwinism, but the teacher also disseminated a chart containing Intelligent Design’s rationale for the earth’s short existence. This chart provided a timeline that included (and dated) Noah’s Ark and the Biblical flood story. This teacher also provided students with a five page “fact sheet” on Intelligent Design’s Model of Origins, its critique of the big bang theory, and its theory that dinosaurs coexisted with humans.
この裁判はプレ訴訟の大きな勝利を意味する。この勝利はACLU of Kentuckyのメンバーの献身と勇気によるところが大きい。特に、メンバーが、Bloomfield Middleの7学年の理科のカリキュラムにインテリジェントデザインの要素を取り入れた特定の教師について我々にコンタクトした。さらに調査を進めると、この教師はインテリジェントデザインによるダーウィニズム批判を取り込んだばかりか、地球の年齢が若いというインテリジェントデザインの正当性を含むチャートを広めていた。このチャートはノアの箱舟と聖書の洪水の物語の時系列を提示していた。この教師は、インテリジェントデザインの起源モデルと、ビッグバン理論への批判と、恐竜と人類が並存したという5ページの"ファクトシート"を生徒に配っていた。
When we presented school officials with our objections to Intelligent Design as a reformulated version of Creationism and the substantial legal authority establishing the illegality of teaching a religious doctrine within a science curriculum. Bloomfield officials decided to remove all Intelligent Design components from the science curriculum.
我々は学校当局に対して、インテリジェントデザインは再構築されたバージョンの創造論であり、宗教教義を理科の授業で教えることは違法であることが確立していること抗議した。これを受けて、Bloomfield学校当局はインテリジェントデザインの要素を理科のカリキュラムから排除することを決定した。
(emphasis ours)cdesign proponentsistsat the Discovery Institute spend a lot of hot air trying to convince the courts that they have noting to do with those creationdesign proponentsists from the 80s—just like the “scientific” creationists from the 80s claimed to have nothing to do with the “biblical” creationists from the 60s.
Discovery Instituteのインテリジェントデザイン支持者たちは、えんえんと80年代の科学的創造論や60年代の聖書創造論とは無関係だと法廷を納得させようとしてきた。
However, their grassroots supporters never seem to get the memo.
しかし、草の根支持者はそんなものは見たこともないようだ。
[Reed A. Cartwright:"Intelligent Design Deployed in Kentucky" (2008/03/25) on Panda's Thumb]
まあ、Frazier Mountain高校のSharon Lemburg先生とか、よくあることだが...
関連エントリ
創造論を信じるSharon先生 v. 政教分離なバプテスト v. ID理論の本山 (1), (2), (3)