これについて、提案者であるRonda Storms州上院議員も愕然としている。そして、そもそも州下院が何故に州上院が拒否した記述を修正追加した理由を理解できないと述べている:
...誰かが州法案成立を妨害したとしか思えないというところ。州法案原文を用意して、各州議会議員に法案提案を求めている、インテリジェントデザインの本山たるDiscovery InstituteのシニアフェローであるJohn G Westは州下院による法案修正は、州下院の誰かによる破壊工作だとのべている:
"Tomorrow [today] is the day - or not. And then it's over," said Sen. Ronda Storms, R-Brandon, who sponsored the Evolution Academic Freedom Act (CS/SB 2692) with Sen. Steve Wise, R-Jacksonville.
「明日(4/30)が勝負です。だめなら終わりです」とBrandon選出共和党Ronda Stormsは州上院議員述べた。彼女は、Jacksonville選出共和党Steve Wise州上院議員と共同で"Evolution Academic Freedom Act"(CS/SB 2692)を提案している。
...
But a companion bill in the House was toughened to require that teachers provide "critical analysis" of the theory as part of their instruction. The House passed that bill after significant debate Monday, but Storms said she can't understand why it was changed.
"I have no idea," she said, comparing the situation to having two cars traveling together as a caravan. "Suddenly the car behind us veered off the road and into the bushes."
しかし、対応する州下院法案は教師たちに理論の指導の一部として「批判的分析」を義務付けるように強化された。州下院は論争の末に月曜日に通過させた。しかし、Storms議員は「何故修正されたのか理解できない」と言った。
「まったくわからない。2台の車でいっしょに旅をしていて、突如として、後ろを走っていた車が道路をはずれて、茂みに突入していったようなものです」とStorms議員は述べた。
[Steve Patterson: "Schools evolution proposal could die" (2008/04/30 22:45) on The Florida Time Union]
Others questioned whether the House effort was sabotaged.州上院が妥協不可能なことがわかっている修正を加えたものを可決した州下院。とすると、賛成した州下院議員は法案に反対で、反対した州下院議員も反対ということに。
"I'd say someone in the House, in the name of trying to push this bill, is actually trying to kill it," said John West, senior fellow at the Discovery Institute, a Seattle-based organization that developed a model evolution-debate law that was the basis for Florida's legislation.
州下院による破壊工作を疑う者もいる。
フロリダ州法案の素案となった進化論争州法モデルをつくったシアトルを本拠地とするDiscovery InstituteのシニアフェローであるJohn Westは「州下院の誰かが法案支持の名の下に、実際には法案を廃案にした」と述べた。
[Steve Patterson: "Schools evolution proposal could die" (2008/04/30 22:45) on The Florida Time Union]
タグ:反進化論州法