2008/05/26

米国の高校の生物の授業に侵入している創造論

LiveScienceによれば、"National Science Foundation"の研究助成金で実施された調査で、米国の生物学教師の1/8が授業で創造論もしくはインテリジェントデザインを肯定的に取り扱っていることがわかった。

米国の連邦法廷上は、創造論やインテリジェントデザインを教えることは政教分離原則違反だということで確定している。しかし、その判例が徹底できてはいないようだ。
One in eight U.S. high school biology teachers presents creationism or intelligent design in a positive light in the classroom, a new survey shows, despite a federal court's recent ban against it.

新たな調査により、連邦法廷の禁止判決にもかかわらず、米国の生物学教師の1/8が、創造論もしくはインテリジェントデザインを肯定的に授業で取り上げていることがわかった。

And a quarter of the nation's high school biology teachers say they devoted at least one or two classroom hours to the topics, with about half presenting it favorably and half presenting it as an invalid alternative.

米国の生物学教師の1/4が少なくとも1〜2回の授業で、この話題をとりあげ、半分が肯定的に、半分が否定的に取り上げている。

...

The research, funded by the National Science Foundation, also revealed that between 12 percent and 16 percent of the nation's biology teachers are creationists, and about one in six of them have a "young Earth" orientation, which means they believe that human beings were created by God in their present form within the past 10,000 years.

National Science Foundationの研究助成金によって行われた調査で、12〜16%の生物学教師が創造論者であることがわかった。それら創造論者な生物学教師のうち1/6が、「人間が現在の形態で1万年以内に神によって創造された」という"若い地球の創造論"を信じている。

....

Other details of the survey results: その他の調査結果

  • The majority of biology teachers spend between 3 and 15 hours on evolution, which the National Academy of Sciences considers to be the most important concept of biology.
    National Academy of Sciencesが生物学における最重要課題と考える進化について、大多数の教師は3〜15時間しか使わない

  • The majority of teachers spend no more than five hours on human evolution.
    大多数の教師は人間の進化に5時間しか使わない

  • Only 23 percent of teachers strongly agreed that evolution is the unifying theme for their biology or life sciences courses, though the majority of teachers see evolution as essential to high school biology.
    大多数の教師は進化を高校生物学における必須課題と考えるが、23%の教師のみが、進化を西部学の統一テーマだということに強く同意している。

  • The more biology or life sciences classes taken in college by a teacher, the more evolution they taught.
    大学で生物学の講義を多くとった教師ほど、より進化を教える

[Robin Lloyd,: "Creationism Creeps into U.S. Classrooms" (2008/05/21) on a href="http://www.livescience.com/">LiveScience]

インテリジェントデザインの本山たるDiscovery Instituteが推進する「進化論に対する学者の自由州法」なんかなくても、実態がこの有様。州法の文面をどう書いたところで、起きることは「創造論が理科の授業に侵入する」ことを保証するものでしかないことは明らか。
posted by Kumicit at 2008/05/26 00:01 | Comment(0) | TrackBack(0) | News | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
この記事へのコメント
コメントを書く
お名前:

メールアドレス:

ホームページアドレス:

コメント: [必須入力]


この記事へのトラックバック